:: میزبــان شــو (سپردن منزل ، سوئیت و هتل)

شما با سپردن اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و ارسال اطلاعات آن می توانید با ما همکار شوید .

:: مهمـان شــو (رزرو منزل ، سوئیت و هتل)

شما با رزرو اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و پرداخت امن خود آن را به مدت زمان دلخواه اجاره نمایید .

اجاره منزل و سوئیت
چگونه اعتماد کنیم ؟
تفـــاوت رزرو کردن سوئیت و منــزل به صورت آنلاین از ما ، با اجــاره سوئیت و منــزل از دلالان ســرراهی

اخبار گردشگری

... مشاهده بیشتر

ایران به روایت تصویر

... مشاهده بیشتر

مقالات گردشگری

... مشاهده بیشتر

معرفی رستوران و کافی شاپ برتر

... مشاهده بیشتر

بازار بزرگ و سنتی کاشان

بازار قدیمی کاشانبی شک یکی از جذاب ترین  و دیدنی ترین آثار و ابنیه تاریخی کاشان که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب میکند بازار بزرگ کاشان می باشد که در نوع خود در سراسر ایران و حتی جهان بی نظیر است .
تا جایی که مولف کتاب زینت المجالس ( مجد الدین محمد حسینی متلخص به مجدی ) می نویسد "مثل راسته بازار کاشان در تمام جهان نیست و طول آن بازار تقریبا 2000 قدم می باشد .

تاریخچه بازار سنتی کاشان
بنای اولیه این بنا به زمان صفویه باز می گردد که در زمان خصوصاً شاه عباس اول رونق ویژه ای داشته است .
تا اینکه بر اثر زلزله 1192 ه.ق این بازار باشکوه بمانند سایر عمارات شهر ویران گشت .
بازار فعلی بنایی است که دقیقا روی بقایای بازار قبلی بنا نهده شده است ، اما این بار هنر دست معماران و هنرمندان دوران قاجار علی الخصوص دوران فتحعلی شاه این بنا را زنده کرد .

معماری بازار کاشان
بازار بزرگ و سنتی کاشان شامل تعداد زیادی بازارچه و گذر و ده ها بنای تاریخی همچون کاروانسرا های میرپنج ، زغالی ها ، غفارپور ، رباط ، بروجردی ها و نراقی ها و همچنین تیمچه های معروف امین الدوله ، بخشی ، سید آقا و صباغ و آب انبار های  بالا بازار و درب زنجیر و مساجد متعددی چون مسجد کفشدوز ها و بالابازار و طمقاچی ها می باشد .
کاروانسراهای متعددی که در امتداد این بازار طولانی بنا نهاده شده است  ازین جهت بوده که تجاری که جهت تجارت به شهر کاشان سفر میکرده اند جهت اسکان موقت خود در کاشان از آن بهره مند گردند و نیز محلی برای بار انداز کالا بوده است .
هر قسمت از این بازار بزرگ مخصوص به صنف خاصی بوده است ، راسته ای مربوط به زرگر ها ، بخشی را کفشدوز ها و راسته ای رنگرز ها و ریسمان فروش ها به خود اختصاص داده بودند و اکنون نیز به همان اسامی شناخته میشوند .

کاروانسرای امین الدوله

تیمچه امین الدوله
اما تیمچه بسیار معروف و زیبای امین الدوله در بازار کاشان که چشم نوازترین قسمت بازار سنتی کاشان می باشد مربوط به فرخ خان غفاری ملقب به امین الدوله میباشد .
این بنای سه طبقه با دهانه بسیار وسیع از ابهت خاصی برخوردار است و هنوز بعد از 150 سال که از ساخت آن می گذرد پا بر جاست ، خود یکی از شاهکار های معماری به شمار میاید .
البته از بازار مسگر های کاشان نباید به راحتی بگذریم ؛ پروفسور ادوارد براون فرانسوی می نویسد " بازار مسگرهای کاشان با صدای دایمی چکش که روی مس می خورد و کوره هایی که مس در آن قرمز می شود یکی از نقاط دیدنی مشرق زمین است . "


هدف سایت بهتوریست معرفی مناطق گردشگری و رقم زدن سفری با اطمیان خاطر برای مسافرین عزیز می باشد . لذا اگر در مسیر سفر یا قبل از حرکت احتیاج به اسکان موقت در کاشان و یا اقامت شبانه در شهری پیدا کردید می توانید از از طریق این وب سایت اقدام نمایید . 
                                                                                          64 38 900 0991   

                                                                                    64 40 900 0991


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید