:: میزبــان شــو (سپردن منزل ، سوئیت و هتل)

شما با سپردن اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و ارسال اطلاعات آن می توانید با ما همکار شوید .

:: مهمـان شــو (رزرو منزل ، سوئیت و هتل)

شما با رزرو اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و پرداخت امن خود آن را به مدت زمان دلخواه اجاره نمایید .

اجاره منزل و سوئیت
چگونه اعتماد کنیم ؟
تفـــاوت رزرو کردن سوئیت و منــزل به صورت آنلاین از ما ، با اجــاره سوئیت و منــزل از دلالان ســرراهی

اخبار گردشگری

... مشاهده بیشتر

ایران به روایت تصویر

... مشاهده بیشتر

مقالات گردشگری

... مشاهده بیشتر

معرفی رستوران و کافی شاپ برتر

... مشاهده بیشتر

روستای ابیانه کاشان

روستای زیبای ابیانهابیانه روستای سرخ رنگی که در 35 کیلومتری شمال غرب نطنز در استان اصفهان در دره ای سرسبز میان دامنه های کوه کرکس جا خوش کرده است .
فاصله ابیانه تا اصفهان 174 و تا تهران 318 کیلومتر می باشد و تا کاشان حدود 80 کیلومتر که از دوراهی جاده کاشان - نطنز وارد مسیر فرعی سرسبزو زیبای پر درخت سراسر کوهستان و دره می شوید

که بعد از حدود 22 کیلومتر به روستای سرخ ابیانه می رسد . این در دسترس بودن و نزدیکی به شهرهای توریستی کاشان و اصفهان و قمصر و نیاسر نیز از دلایل محبوبیت و شهرت ابیانه محسوب می گردد .

تاریخچه ابیانه
قدمت ابیانه را حدود 1500 سال بر اساس شواهدی چون وجود آثار تاریخی از دوره های ساسانی ، سلجوقی ، صفوی و قاجار تخمین زده اند . البته برخی آن را هم دوره با سیلک کاشان می دانند .
ابیانه منطقه ای خوش آب و هوا با بهار و پاییز رویایی و آثار تاریخی متنوع و معماری شگفت انگیز خانه های سرخ رنگش نه تنها از جمله استثنایی ترین روستا های ایران بلکه معماری بومی  وزیبایی های طبیعی آن شهرت جهانی پیدا کرده است .

معماری بومی روستای ابیانه
خانه های خشتی و گلی با پوشش کاهگل قرمز و پنجره های مشبک چوبی اروسی مانند و ایوان های چوبی که روی کوچه های تنگ و تاریک قرارگرفته اند ؛ به صورت پلکانی در دامنه کوه بنا شده اند و در برخی قسمتها این نوع ساخت تا چهار طبقه هم می رسد .


اطلاعات عمومی

نام ابیانه در اصل " ویونا " بوده ؛ وی به معنی بید و ویانه به معنی  بیدستان است که به مرور زمان به اویانا و سپس ابیانه تغییر یافته است .
مردم ابیانه به خاطر کوستانی بودن محل زندگی و نداشتن راه ارتباطی مناسب با مناطق پرجمعیت در طول تاریخ در انزوا به سر برده اند ، از این رو گویش خاص محلی و آداب و رسوم سنتی و حتی پوشش خود را حفظ کرده اند و در حفظ این سنت ها بسیار تأکید تعصب دارند و همین امریکی از عوامل توجه گردشگران داخلی و خارجی به این روستای زیبا شده است .
زنان روستا پیراهن های گل گلی و چارقد سفید رنگ و مردان شلوار گشاد مشکی می پوشند .
اگر قصد سفر به ابیانه در تعطیلات نوروز و نیز ایام سوگواری عاشورا و تاسوعای حسینی را دارید ؛ بهتر است منصرف شوید ، چون به علت وسعت کم روستا و بازگشت اهالی کوچ کرده آن به ابیانه ، مردم بومی از پذیرایی غریبه ها در روستا معذور هستند ، مگر اینکه در یکی از هتل های روستا از قبل اتاقی رزرو کرده باشید .


بهترین زمان بازدید از روستای ابیانه
در واقع طبیعت ابیانه در همه فصول سال دل انگیز و زیباست ؛ بهار و تابستان این منطقه بی نظیر است ؛ ولی دیدن پاییز چند رنگ و زمستان برفی ابیان هم زیبایی های خاص خودش را دارد .
در نوروز و عشورا و تاسوعا گردشگران زیادی برای بازدید از این روستا و مراسم آیینی مردمانش به این مکان سفر می کنند .

برخی آثار باستانی ابیانه
قدیمی ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده ای است به آتشکده هارپاک مشهور است ؛ و نمونه ای از معابد زرتشتی می باشد و مانند بقیه سازه های این روستا در سراشیبی ساخته شده است .
مهم ترین بنای قدیمی روستا مسجد جامع آن است که دارای منبر چوبی منبت کاری شده ی ساخته شده در سال 466 ه.ق می باشد و از آثار تاریخی با ارزش روستا است .
مسجد بزرله که فضایی دلباز و زیبا دارد و روی یکی از درب های آن سال تاریخ 701 ه.ق  یعنی مربوط به دوره ایلخانان نقش بسته است .
مسجد حاجتگاه که در کنار صخره های کوهستانی بنا شده است هم مربوط به سال 952 ه.ق می باشد .
دو زیارتگاه هینزا ( گذرگاه بی بی زبیده دختر امام موسی کاظم  ) و شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی در روستا وجود دارد به علاوه تعداد دیگری مسجد و قبرستان و چشمه هایی در اطراف ابیانه که دیدن از این مکان ها گشت و گذار شما به روستای تاریخی ابیانه را کامل می کند .

اقامت در ابیانه
برای اقامت در ابیانه همانطور که در بالا ذکر شد در تعطیلات باید از قبل هتل های آن رزرو شوند و یا اینکه پس از بازدید روستا به کاشان یا نطنز برگریدید ؛ امکان رزرو هتل و سوییت در کاشان راحتتر و در دسترس تر می باشد .

شما گردشگران محترم می توانید برای داشتن اقامت در کاشان  با بهتوریست تماس بگیرید .

دیدگاه‌ها   

 
0 #1 alu 1398-02-20 00:16
بسیار مقاله خوبی بود ولیکن روستای ابیانه از بخش مرکزی شهرستان نطنز می باشد و اینآدرس اشتباه مخاطبین را گمراه میکند لطفا تصحیح فرمائید
نقل قول کردن
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید