:: میزبــان شــو (سپردن منزل ، سوئیت و هتل)

شما با سپردن اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و ارسال اطلاعات آن می توانید با ما همکار شوید .

:: مهمـان شــو (رزرو منزل ، سوئیت و هتل)

شما با رزرو اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و پرداخت امن خود آن را به مدت زمان دلخواه اجاره نمایید .

اجاره منزل و سوئیت
چگونه اعتماد کنیم ؟
تفـــاوت رزرو کردن سوئیت و منــزل به صورت آنلاین از ما ، با اجــاره سوئیت و منــزل از دلالان ســرراهی

اخبار گردشگری

... مشاهده بیشتر

ایران به روایت تصویر

... مشاهده بیشتر

مقالات گردشگری

... مشاهده بیشتر

معرفی رستوران و کافی شاپ برتر

... مشاهده بیشتر

حمام سلطان امیر احمد کاشان ، میراث گرانبهای تاریخ

حمام سلطان امیر احمد کاشانبه شهر کاشان که سفر می کنید سرگردان می شوید بین این همه آثار بی نظیر تاریخی و سنتی مسحور کننده که ریشه در فرهنگ و آیین مردمان این شهر دارد .
این بار می خواهیم به تماشای یک اثر باشکوه دوره سلجوقیان در کوچه پس کوچه های خیابان علوی کاشان برویم ؛ حمام سلطان امیر احمد کاشان ، که علت نام گذاری ، همجواری با امامزاده ای به همین نام ( از نوادگان امام جواد ع ) می باشد .

آدرس حمام سلطان امیر احمد؟
این حمام سنتی در بافت تاریخی شهر کاشان قرار دارد بنابراین می توانید از جاذبه های دیگر این محله از جمله امامزاده سلطان امیر احمد ، خانه های تاریخی طباطبایی ها ، عباسیان  و بروجردی ها هم از اماکن گردشگری در خیابان علوی کاشان است .
آشنایی با حمام سلطان امیر احمد
این حمام که نمونه ای از زیباترین حمام های قدیمی ایران است در سال 1355 خورشیدی با شماره 1351 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت .
حمام سلطان امیراحمد کاشان در وسعت 1102 متر مربع ساخته شده و معماری جذاب آن ، کاشی های طلایی و آبی فیروزه ای و گچبری های هنرمندانه و شیشه های رنگی باعث شده با شاهکاری دیدنی روبرو شوید . شواهد ، قدمت این اثر تاریخی را به دوران سلجوقیان نسبت می دهد ولی سربینه آن مربوط به دوران قاجاریه می باشد .
حمام از دو حمام کوچک و بزرگ تشکیل شده که آب آن ها از دو چاه تغذیه می شود .

معماری حمام 

  • بینه یا سربینه ( رختکن ) که زیبا ترین بخش حمام است ؛ حوضی با فواره های زیبا در مرکز و غرفه های سنگی در اطراف باعث ایجاد فضایی آرام بخش برای مردم بوده است ؛ چراکه در قدیم حمام تنها برای استحمام استفاده نمی شده است و مکانی برای گردهمایی و گذراندن اوقات فراغت و حتی محل عبادت نیز بوده است .
  • گرمخانه ( محل استحمام ) فضای بعدی حمام  است که تا یک متری دیوار ها با کاشی های معرق پوشیده شده و در کل تزیینات کمتری نسبت به سربینه دارد .
  • خزینه هم مکانی خصوصی تر برای شستشو بوده است .
  • تون یا گلخن هم مکانی برای تأمین آب گرم و گرمای حمای حمام بوده است .

    شاهکار حمام سنتی در کاشان

از ویژگی های جالب و منحصر بفرد این حمام سقف گنبدی شکل آن است که شامل تعدادی گنبد با شیشه های محدبی که نور حمام را تأمین می کند ( بدون امکان دیدن داخل حمام ) می باشد .

امروز تعداد اندکی از حمام های قدیمی در سطح شهر فعال است که بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران می باشد .

اگر شما از آن دسته مسافرانی هستید که دوست دارید در شهر مقصد گردشگری خود منزل یا سوییت اجاره کنید می توانید از گزینه های بهتوریست بهره مند شوید .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید