:: میزبــان شــو (سپردن منزل ، سوئیت و هتل)

شما با سپردن اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و ارسال اطلاعات آن می توانید با ما همکار شوید .

:: مهمـان شــو (رزرو منزل ، سوئیت و هتل)

شما با رزرو اقامتگاه خود در سایت بهتوریست و پرداخت امن خود آن را به مدت زمان دلخواه اجاره نمایید .

اجاره منزل و سوئیت
چگونه اعتماد کنیم ؟
تفـــاوت رزرو کردن سوئیت و منــزل به صورت آنلاین از ما ، با اجــاره سوئیت و منــزل از دلالان ســرراهی

اخبار گردشگری

... مشاهده بیشتر

ایران به روایت تصویر

... مشاهده بیشتر

مقالات گردشگری

... مشاهده بیشتر

معرفی رستوران و کافی شاپ برتر

... مشاهده بیشتر

خانه عامری های کاشان

شهر کاشان ، استان اصفهان و این بار خانه عامری ها . خانه ای زیبا وبزرگ میراث دوران زندیه که در زمان قاجار توسط یکی از حکام محلی کاشان به نام سهام السلطنه عامری فرد مرمت شد و گسترش یافت . خانه عامری ها در کاشان که از بزرگترین خانه های تاریخی این شهر ( مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع و زیر بنای 9500 متر مربع ) محسوب می شود ، قدیمی ترین خانه سنتی ایران نیز به شمار می آید و به خاطر معماری جذاب و کاربرد های متفاوتش باعث جذب گردشگران زیادی میشود .

خانه عامری ها کجاست ؟
این بنا که در محله سلطان امیر احمد کاشان و واقع در خیابان علوی کاشان قرار گرفته است ، متشکل از چندین خانه مجزا و مرتبط با هم و دارای  85 اتاق میباشد . از ویژگی های خانه تاریخی عامری ها داشتن بلند ترین بادگیر در میان خانه های کاشان می باشد .
این خانه تاریخی و سنتی ، مثل بقیه بناهای تاریخی ، دارای حیاط بیرونی و اندرونی است ؛ که هر کدام شامل اتاق هایی سه در و شاه نشین های هفت دری و حوضخانه و ... می باشند که با هماهنگی خاصی در اطراف حیاط قرار گرفته اند .
تمامی قسمتهای خارجی و برخی از قسمتهای داخلی بنا با تزییناتی چون گچبری ، مقرنس ، یزدی بندی ، گره چینی ، منبت کاری و هنرهای تزیینی دیگر مزین شده اند و آن را به شاهکاری فاخر تبدیل کرده اند .
سرای عامری ها محل استقرار و سکونت خانواده سهام السلطنه و مهمان ها و خدمه و سوارکاران نظامی و نیز بستگان سهام السلطنه بوده است .
پس از سهام السلطنه حیاط های اندرونی و بیرونی به فرزندش ابراهیم خلیل خان عامری تعلق گرفت .
ااز دیگر ویژگی های جالب این خانه تاریخی کاشان داشتن دو حمام اختصاصی زنانه و مردانه است که از نظر معماری مانند دیگر حمام های سنتی سربینه ، گرمینه و خزینه دارد و هم اکنون در دست مرمت و بازسازی است .
و همچنین تنها خانه ای است که  دارای نقب ( محل ترک ناگهانی خانه ) می باشد و در قدیم داشتن نقب در خانه ، یک مزیت محسوب می شد .

هتل سرای عامری ها
قسمتی از خانه تاریخی عامری ها پس از مرمت تبدیل به هتل سنتی زیبا و تحسین برانگیزی شده است که امکاناتی چون رستوران سنتی با سرو غذاهای کاشانی ، فضای سبز و سالن کنفرانس میباشد .
این هتل 5 ستاره در سال 1393 توسط سازمان گردشگری افتتاح گشت .
هتل سرای عامری ها، از سوی "تریپ ادوایزر"، مهم ترین سایت گردشگری جهان، به عنوان یکی از 25 هتل برتر خاورمیانه در سال 2016 انتخاب شد و در سال بعد با افزایش رتبه مقام ششم خاورمیانه را در این زمینه کسب کرد .

جهت اطلاع کامل از مکان های تاریخی شهر کاشان و اطلاع از ساعت بازدید از این خانه تاریخی ، با مشاورین به توریست تماس بگیرید .

 
 


 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید